Koulun esittely

Tampereen Raamattukoulun Kannatusyhdistys ry tukee sääntöjensä mukaisesti hengellisesti ja taloudellisesti Tampereen Raamat­tukoulun toimintaa. Yhdistyksen tehtävänä on hoitaa kaikki koulun luentoihin liittyvät valmistelut ja toimeenpanon.

Tampereen Raamattukoulu on täten itsenäinen yhteiskristillinen yhdistys joka toimii täysin vapaaehtoisvoimin. Koulumme tavoite on toimia rakkauden herättämiseksi Raamattuun ja ohjata ihmisiä opiskelemaan Raamattua.

Tampereen Raamattukoulu on toiminut kaupungissamme jo vuodesta 1953 lähtien saatuaan tuolloin alkunsa Helsingin Raamattukoulun sisarkouluna paikkakunnallamme. Taustalla on opetusneuvos Kerttu Vainikaisen näky Raamatunopetustyöstä:

”Kerttu Vainikaisen näky Raamattukoulu-työstä on peräisin vuodelta 1928. Hän oli aikaisemmin syventynyt Raamattuun etsien, mitä siellä olisi virheellisyyksiä ja mikä pitää paikkansa. Kovan sisäisen taistelun jälkeen hän päätti uskoa Raamatusta kaiken, tuntui miltä tuntui. Tällöin hänelle aukeni valtava näky siitä, että koko Raamattu puhuukin Kristuksesta. Sen sisältö ei ole juutalaisuuden historia tai uskonto tai tavat, vaan sen sisältö on Kristus. Tämä valjennut totuus velvoitti opettamaan Raamatun tuntemista toisillekin.”

Vuodesta 1981 alkaen on koulumme kokoontumispaikaksi vakiintunut Kalevan kirkon seurakuntasali ja ajankohdaksi maanantai-ilta. Koulu on avoin kaikille Raamatusta, sen taustoista ja sanomasta kiinnostuneille. Muita pääsyvaatimuksia ei ole, joten kynnys kouluumme on matala.

Opettajamme ovat kokeneita Raamatun opettajia, jotka tulevat eri puolelta Suomea. Toimintatapana on luennot, joissa edetään Raamatun tutkimisessa luku luvulta. Toisinaan luentosarja voi käsitellä laajempia Raamatun pääkohtia ja teemoja, taustoja tai henkilöhahmoja. Lukukauden ohjelma jakaantuu useisiin 3–4 luennon luentosarjoihin.